Podjetniški navdih v Kataloniji

Potovanje

11 dijakov EŠC se nas je 27. 3. 2022 odpravilo na mobilnost v Barcelono. Celje smo zapustili ob 4.00 zjutraj, ko smo s kombiji krenili na letališče v Benetkah. Večina nas je med vožnjo spala, saj smo bili utrujeni od pričakovanja, pakiranja in vsega adrenalina, ki spremlja tovrstno potovanje. Po dobri uri in pol poleta smo pristali na letališču v Barceloni, od tam pa ni bilo več daleč do naše namestitve.

Bivanje

Bivali smo v mladinskem hotelu, ki je bil zelo lepo urejen. Postelje so bile zelo udobne in dovolj prostorne. Soba je imela tudi balkon z mizo, ki je bil kar velik. Mladinski hotel je bil na zelo priročnem mestu, saj je od letališča oddaljen le 10 minut vožnje, trgovine pa so bile manj kot 5 minut stran. Povsem na dosegu roke je bila tudi podzemna postaja, kar je bilo super. Vse v mladinskem hotelu je bilo dovolj veliko za velike skupine ljudi, kot smo bili mi. V Barceloni so bili na usposabljanju poleg nas še dijaki naših partnerskih šol iz Murske Sobote in Maribora ter dijaki ene izmed ljubljanskih šol.

Hrana

Hrana v mladinskem hotelu je bila seveda drugačna kot pri nas v Sloveniji (okus). Nekaterim je bila všeč, drugim nekoliko manj. Za zajtrk sta bila vedno na voljo kava in sok ter toast, maslo in različne marmelade, salame, kosmiči, jogurt in sadje. Za kosilo so navadno bile na različne načine pripravljene ribe, riž, krompir, za nekatere stvari pa tudi nismo vedeli kaj so, a smo jih vseeno jedli. Porcije so bile velike, vedno pa si si lahko vzel še kruh in sadje ali sladico. Za večerjo je velikokrat bilo kar to, kar je ostalo od kosila, saj hrane ne mečejo stran. Kuharice so bile vedno prijazne in vesele, razen, če smo na obrok zamujali.

Seveda ni šlo brez degustiranja lokalne ponudbe v mestu, vse od mediteranskih jedi do sladic.

Praktično usposabljanje

Dvotedensko praktično usposabljanje so naši partnerji izvajali kar v prostorih mladinskega hotela. Z delom smo pričeli ob 9.30, delali do kosila, ki je bilo praviloma ob 13.30, in nato nadaljevali do 16.00. Bili smo razdeljeni v dve skupini, naša mentorja pa sta bila Neil Finnie in Andreu Gual Falco, soustanovitelja podjetja.

Prvi teden smo izkoristili za spoznavanje samih sebe in mentorjev. Načeli smo veliko tem, kot so prihodnost poklicev, umetna inteligenca, naša pričakovanja in želje na področju dela, poudarek pa je bil predvsem na projektu za lokalna podjetja. Delali smo v manjših skupinah, vsaki je bilo dodeljeno podjetje iz okolice Barcelone. Naša naloga je bila, da podjetja podrobno raziščemo in jim svetujemo, kako lahko uspešneje poslujejo. Ideje smo kasneje tem podjetjem tudi predstavili.

Drugi teden je bil bolj produktiven, saj smo se osredotočali na ideje. V dveh dneh smo skupaj prišli do kar 15 različnih poslovnih idej, pri čemer smo ugotovili, da do same ideje za podjetje ni tako zahtevno priti, zahteva pa nato razvijanje ideje dosti več zavestnega truda. Za zadnji in obsežnejši projekt nam je bila dana možnost, da pripravimo novo poslovno idejo ali razvijemo eno od prejšnjih, nato pa to idejo za start-up predstavimo tako pred skupinami kot učitelji.

Ker smo pri večini projektov delali v skupinah, smo se veliko naučili o timskem delu. Povezovali smo se z dijaki drugih šol, si izmenjevali ideje in znanje ter se učili drug od drugega.

Usposabljanje je bilo vedno zabavno, aktualno in nadvse poučno. Zaradi mentorjev je bilo vzdušje prijetno in sproščeno, nam pa je bilo zato delo v veselje.

Prosti čas

V prostem času smo si lahko ogledali veliko znamenitosti Barcelone. Obiskali smo Narodni muzej umetnosti, Muzej Moco, Gaudíjevi mojstrovini Casa Mila in Casa Batlló, botanični vrt, hodili po raznih ulicah in videli olimpijski stadion. Šli smo v nakupovalne centre kot so Las Arenas in El Corte Ingles. Brez obiska plaže seveda ni šlo, radi smo preživeli kakšno popoldne ob morju. Večkrat smo se sprehodili tudi po okolici mladinskega hotela in šli v bližnji park. Odpravili smo se tudi na krajši pohod do bunkerjev, kjer smo lahko občudovali prečudovit razgled na celo Barcelono. V mestu smo si ogledali za Barcelono značilno predstavo magične fontane. Obiskali smo Parc del Laberint, Parc Güell in tržnico La Boqueria ter baziliko La Sagrada Familia. Imeli smo voden ogled po starem mestem jedru, gotski četrti, med katerim smo izvedeli veliko o zgodovini Barcelone. Preizkusili smo nekaj lokalnih specialitet in nakupovali na ulici La Rambla.

Vsekakor nismo pozabili na Camp Nou, kjer smo si ogledali muzej o zgodovini nogometnega kluba Barcelona. Dih jemajoč pa je bil stadion. Nekateri smo si ogledali tudi nogometno tekmo.

Zaključek praktičnega usposabljanja

Zadnji dan smo imeli predstavitve naših poslovnih idej. Mentorja Andreu in Neil sta nam podala svoji mnenji in nam svetovala, kako bi lahko našo poslovno idejo še izboljšali. Na koncu predstavitev smo prejeli potrdilo o uspešno opravljenem praktičnem usposabljanju v tujini in Europass mobilnost in se poslovili od mentorjev.

Vrnitev domov

Po dveh tednih mobilnosti je napočil čas za odhod domov. Odhoda se nismo najbolj veselili. Ob 6.00 zjutraj smo se z avtobusom odpeljali na letališče. Poleteli smo v Bologno, kjer smo se poslovili od novih prijateljev, nato pa smo se s kombijem odpeljali vsak na svoj konec Slovenije.