Obdobje odraščanja je kot plezanje na drevo – polno ovir in sprememb, s katerimi se mladostniki  soočajo. Z njimi se lahko spoprimejo in jih sprejmejo ali pa naletijo na težave, ki lahko negativno vplivajo na njihovo duševno zdravje. Normalno je, da mladi v obdobju odraščanja izkusijo stres in stisko, a lahko postaneta preveliko breme pri vsakodnevnih dejavnostih.

Ker se vsi zavedamo, kako zelo je pomembno zdravje, so se dijaki 3. b UP Hiška pri izvajanju dejavnosti v podporo duševnemu zdravju priključili projektu Zdrava šola. Skupaj z dijaki 4. A in Majo Legnar, ki izdeluje nalogo o duševnem zdravju, so obiskali delavnico o krepitvi duševnega zdravja mladih na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje v Celje, ki jo je vodil psiholog Domen Kralj. Na delavnici so posebej veliko znanja s področja duševnega zdravja pokazali dijaki UP Hiška: Urša Kovše, Taja Ferlež in Lucija Kronovšek. Na delavnici so zbrali največ točk in osvojili nagrado čokoladnice Dobnik.

Zaposleni v UP Hiška redno v okviru praktičnega pouka menedžmenta v podporo zdravju izvajajo Minuto za zdravje. Pogosto jo vodi dijak Nihat Canonski iz 3. b, ki se mu zdi zelo pomembno, da se v  šoli  pogovarjamo o duševnem zdravju, saj se mladi vsakodnevno soočajo z različnimi izzivi, pritiski in stresom. Ključnega pomena je, da znajo svoje občutke pravočasno  prepoznati in vedo, kam se v primeru stiske obrniti po pomoč. Delavnice s področja duševnega zdravja, sodelovanje s strokovnjaki iz IJNZ, pogovori o zdravju, izvajanje minute za zdravje v šoli se zdijo zelo pomembni tudi dijakinjam Taji Ferlež, Luciji Kronovšek in Urši Kovše. Po njihovem mnenju se skozi sprostitev v šoli dijaki vsaj za trenutek ustavijo, potelovadijo in naredijo nekaj pozitivnega za svoje počutje in lažje zdržijo pritiske še posebej ob ocenjevalnih obdobjih. Sodelovanje z strokovnjaki se jim zdi pomembno, saj je psiholog Domen Kralj izpostavil skrb nad dejstvom, da se delež duševnih stisk med mladimi v zadnjih treh letih enormno povečuje. Na takih delavnicah pridobijo dijaki nove informacije in znanja, kako se sami lažje soočijo in si pomagajo v situacijah, ki jim sami niso kos, ter anonimno klepetalnico To sem jaz s sedežem v Celju, kjer lahko na anonimen način izrazijo svoje stiske.

Tudi učitelji igramo pri skrbi za duševno zdravje mladih pomembno vlogo. Učilnice naj nudijo varno okolje, kjer dijaki lahko razvijajo svoje socialne in čustvene veščine ter izražajo svoje stiske. Pomembno je, da jih učitelji prepoznamo, se z dijaki pogovorimo in usmerimo na ustrezno strokovno pomoč.

Dragi dijaki, za vas pripravljena fotografija z nasveti kam po pomoč, ko se znajdete v stiski, naj vam bo v oporo v skrbi za zdravje. Predvsem pa se zavedajte, da v težkih situacijah niste sami.

Zapisala, Andreja Tanšek, organizatorica delavnice Duševno zdravje mladih

Projekt Zdrava šola

(Skupno 117 obiskov, današnjih obiskov 1)